MEĐUŠKOLSKI PROJEKT „ČO? KADI? ZAČ?“

Učenici istraživali zavičajnu povijest Dobrinja

Međuškolski projekt „Če? Kadi? Zač?“ koji je prošle godine pokrenut u OŠ Omišalj s ciljem proučavanja i istraživanja zavičajne povijesti, koja je inače u osnovnoškolskim programima podosta zanemarena, a u kojem su sudjelovali daroviti učenici 7. razreda iz OŠ Omišalj i OŠ Fran Krsto Frankopan, ove je jeseni „preseljen“ u Dobrinj i Dobrinjštinu. Natjecanje u poznavanju zavičajne povijesti, za ovu priliku preimenovano u „Čo? Kadi? Zač?“ okupilo je 29 učenika iz matične OŠ Omišalj i područne škole Dobrinj, matične OŠ Fran Krsto Frankopan (3 ekipe) i područnih škola iz Punta i Vrbnika.


Priprema i terenska nastava prethodile natjecanju


Projekt se odvijao u dva dijela: mjesec dana ranije učenici su se, uz pomoć svojih mentorica
Maje Brajković, Ive Dujmović, Eme Jedrlinić i Dine Valković, pripremali prema pomno odabranoj stručnoj literaturi o kulturno-povijesnoj baštini Dobrinja i pripadajućih mu okolnih mjesta, posjetili su lokalitet i upoznali kraj, zavirili u svaki kutak toga središnjega otočnog mjesta, a potom su 26. studenog „na terenu“ u Dobrinju, raspoređeni u šest skupina (po školama), pristupili istraživačkom natjecanju. Toga su dana u jutarnjim satima po staroj gradskoj jezgri Dobrinja, unatoč prijetećoj kiši koja kao da se smilovala tih tri sata, tražili odgovore na pitanja iz povijesti Dobrinjštine, snalazeći se u prostoru i vremenskim razdobljima, a putem su im pomagali učenici domaćini iz Dobrinja. Uz vodstvo domaćina, obišli su i srednjovjekovnu crkvicu Sv. Vida i špilju Biserujku.


Velika potpora lokalne zajednice

Završna svečanost održana je u 13 h u PŠ Dobrinj kojoj su, uz učenike, nazočili ravnatelji dviju škola Serđo Samblić i Ivana Žuvić te načelnik Općine Dobrinj Neven Komadina. Uz njih, važnost ovoga hvalevrijednog projekta za osvješćivanje vrijednosti lokalne kulture, povijesti i baštine u učenika, prepoznala je još i Turistička zajednica Općine Dobrinj. Svima im zahvaljujemo na velikoj potpori. Svečanost su svojim angažmanom dodatno uljepšali svi učenici PŠ Dobrinj, prvenstveno mali „Pinkuzići“, zbor učenika 4. razreda, potom glumci u igrokazu „Posjet iz prošlosti“ kojim su pokazali kako je izgledao život jednoga dječaka u školi u Dobrinju početkom prošloga stoljeća, te učenici u narodnim nošnjama.


Najbolji od najboljih – učenici PŠ Vrbnik

Posebno zadovoljna toga dana bila je pobjednička ekipa „Maskeroni“ vrbničkih sedmaša, na čelu s ponosnom mentoricom Ivom Dujmović koja ih je pripremala.
Svi su učenici ozbiljno shvatili svoje zadatke, doista se dobro pripremili i pokazali da uistinu vole i poznaju svoj otok i njegovu kulturno-povijesnu baštinu. Puni pozitivnih dojmova zaključili su da je ovaj projekt hvalevrijedan spoj ljubavi prema zavičaju i razvoja znanstveno-istraživačkih vještina u učenika koje valja što više poticati. Drago nam je što projekt zato ne staje, dogovoreno je da će se nastavljati svake godine u drugom mjestu na otoku te postati jedna lijepa tradicija koja će okupljati i, tko zna, možda iznjedriti buduće mlade krčke povjesničare. Nakon Omišlja i Dobrinja, sljedeće godine istražujemo i družimo se u Vrbniku, također jednom od naših mjesta prebogate kulture i povijesti.

Tekst i slike: Ema Jedrlinić

TARA MAVROVIĆ I PETRA JURIĆ ZLATNE NA MEĐUNARODNOM KICKBOXING TURNIRU U KUTINI

U subotu, 23. studenog održan je Međunarodni kickboxing turnir “25. Kutina Open” na kojem su naše učenice Tara Mavrović i Petra Jurić osvojile zlatne medalje.

Tara Mavrović je bila najbolja u point fightingu, među djevojčicama početnicama do 24 kg. Pobijedila je Luciju Kišić iz Jastrebarskog 10:6 i u finalu Anu Marić iz Popovače 6:4.

Petri Jurić je ovo bilo prvo natjecanje u životu, a borila se u point fightingu među starijim kadetkinjama početnicama do 55 kg. U polufinalu je rezultatom 10:5 pobijedila Iman Ružnić iz Bosne i Hercegovine. U finalu je slavila protiv Eme Štefanek iz Zaboka 4:3.

Na natjecanju su bila 624 natjecatelja (832 nastupa) iz 9 država. Učenice je vodila Ana Znaor Milohnić, trenerica KBK Omišalj.

Tekst i slike: Ana Znaor Milohnić

Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i  Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje

U našoj školi na današnji dan obilježili smo Dan sjećanja na žrtve Domovinskog rata i Dan sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. 

Ovaj dan  obilježava se 18. studenoga kao državni blagdan i neradni dan. 

18. studenog 1991. godine slomljena je herojska obrana grada Vukovara i počinjen strašni pokolj u Škabrnji. 

Prošlo je 33 godine. Nosimo poseban ponos, sjećanje i počast.

NEKA TO NE BUDU GODINE ZABORAVA!

Imena velikana i brojnih hrvatskih branitelja vječno su upisana u povijest Hrvatske, u temelje naše domovine i naše slobode. Vječno smo im zahvalni i zato smo im danas odali počast.

 Zajedno smo kao i inače pripremili prigodno obilježavanje panoima i recitacijom. Odali smo pocast i upalili svijeće ispred naše škole za sve žrtve. 

Neka naše svijeće iskažu suosjećanje i zahvalnost. 

NEKA SE NIKAD NE ZABORAVI!

Mjesec hrvatske knjige

U sklopu eTwinning projekta Uz čitanje riječi rastu 5, šestaši i sedmaši
na nastavi Hrvatskog jezika kroz brojne aktivnosti obilježili su Mjesec
hrvatske knjige.
Šestasi su čitali djelo A. Šenoa: Povjestice te su obrađivali odabrane
povjestice stripom i gledanjem animiranog filma ¨Kugina kuća¨.
Sedmaši su predstavljali djelo H. Hitreca: Smogovci izradom lektirnih
ormara, a posebno su se veselili gledanju popularne serije
¨Smogovci¨.
Suradnička aktivnost s učenicima drugih škola uključenih u projekt
bila je izrada straničnika sa simbolima navedenih djela koju su i
sedmaši i šestaši odlično odradili te smo 4 najbolja rada poslali u
školu naših autorica projekta u PŠ Ivanovci (Valpovo). Radovi će biti
dio zajedničke izložbe koju će autorice pripremiti i predstaviti
javnosti.

Tekst i slike: Maja Polonijo

Code Week 2024.

I ove godine pridružili smo se Europskom tjednu programiranja (Code Week), društvenoj inicijativi čiji je cilj na zabavan način svima približiti programiranje, logičko razmišljanje i digitalnu pismenost. Učenje programiranja ne služi samo programiranju, već razvijamo vještine i sposobnosti potrebne za život i rad u svijetu u kojem se tehnologija brzo mijenja i napreduje, potiče nas na istraživanje novih ideja i inovativnost, te na logičko razmišljanje.
Ovim temama ćemo se mi još baviti tijekom nastavne godine, no evo što smo ove godine radili baš za vrijeme tjedna programiranja. Aktivnosti osmišljavaju učitelji diljem Europe i objavljuju na zajedničkoj platformi, a ove godine priključili smo se nekim aktivnostima i radili što i naši vršnjaci. Same aktivnosti bile su dio i eTwinning projekata u kojima sudjelujemo s učiteljicom Juditom.
Četvrti razred sudjelovao je u čak dvije aktivnost. Prva je programiranje uz pomoć vođenog tečaja na platformi code.org gdje su naučili kako programirati igricu, a zatim i sami programirali Flappy igru te isprobali jedni drugima. Imaju jako dobre ideje, tko zna, možda jednog dana budemo igrali neku njihovu igru.

Druga aktivnost uključivala je malo mašte, kreativnosti i pomoći umjetne inteligencije. Učenici su morali osmisliti svog robota budućnosti, nacrtati ga pomoću programa Bojanje, a zatim ga oživjeti pomoću umjetne inteligencije. Naravno, trebalo je opisati što njihov robot radi, a sudeći po rezultatima kad ih osmisle za pravo, vjerujemo da će te i vi poželjeti nekog. Što su napravili možete vidjeti ovdje ili učitajte qr kod na slici:

Dio učenika 6. i 8. razreda sudjelovao je u aktivnosti Sudoku Challenge i to sudjelovanjem u Sudoku natjecanju kojem smo se ove godine po prvi put priključili. Trebalo je naučiti rješavati nove oblike sudoku igre, pokušati dobiti utrku s vremenom i koncentracijom, nimalo lak zadatak. Za prvi put smo zadovoljni, a nadamo se sudjelovati i opet, poučeni ovim iskustvom još spremniji.

TERENSKA NASTAVA RIJEKA

U srijedu 30. listopada 2024. učenici trećih razreda išli su na terensku u Rijeku.

Posjetili smo Svetište Majke Božje Trsatske gdje smo saznali da su anđeli donijeli štalicu u kojoj se Isus rodio. Posjetili smo i Trsatsku gradinu. Saznali smo legendu koja govori da je hobotnica htjela uzeti djevojčicu ali je onda došao zmaj i spasio djevojčicu. Prošli smo i Trsatskim stubama za koje nitko ne zna koliko ih ima. Saznali smo da je Mrtvi kanal zapravo more koje je nekada dijelio grad Rijeku na dvije države. Od vodiča smo saznali povijest grada Rijeke. Posjetili smo i središte Primorsko-goranske županije gdje su nas dočekali zamjenik župana Petar Mamula i pročelnica Emina Duraj te imenjakinja i prezimenjakinja naše prijateljice Ana Štefančić koja je bila naš domaćin. Razgovarali smo o prirodnim ljepotama zeleno-plavog zavičaja. Dobili smo čak i košaru punu slatkiša. Nakon toga posjetili smo PEEK&POKE, odnosno Muzej djetinjstva gdje smo mogli vidjeti čime su se djeca igrala nekada. Na kraju smo išli u McDonald’s. U Dobrinj smo se vratili oko 16 sati.

Na terenskoj nastavi bilo nam je poučno, zabavno i lijepo smo se proveli.

Tekst: Dora Antić, učenica 3.r.

Novi list link

SVJETSKI DAN PJEŠAČENJA OBILJEŽILI I UČENICI RAZREDNE NASTAVE

Iako, zbog brojni aktivnosti, učenici razredne nastave nisu uspjeli Svjetski dan pješačenja obilježiti 15. listopada, to su nadoknadili u utorak, 22. listopada.

Uz stručno vodstvo tate Franje Turčića, učenici razredne nastave iz škole su krenuli kroz šumu do bilog grada Dobinja. Stali su na perilu gdje su saznali kako su Dobrinjke nekada prale robu. Dio učenika tu je i ostao na malom pikniku prije povratka u školu, a trećaši su krenuli dalje.  Prošli kroz Dobinj i uz Potok tražili jedan od tri stara vodena mlina koja su snagom nabujalog Potoka nekada mljela žitarice i tako osiguravali kruh stanovništvu ovoga kraja. Uz mlin su pojeli svoju marendu, a svi su se složili da je nakon šetnje na svježem zraku hrana još ukusnija. Potom su se vratili u školu prošavši još jednom starim kamenim ulicama biloga grada.

Tekst i slike: Daniela Braut

DANI KRUHA I DAN JABUKA

Učenici mlađih razreda, kao i svake jeseni u mjesecu listopadu, obilježili su Dane kruha.

Zajedno sa svojim mamama, tatama i bakama naši su mali pekari  s puno veselja prionuli poslu i uživali u zajedničkom pripremanju finih krušnih slastica.

Svoje su slane i slatke poslastice potom marljivo zapakirali i donijeli u školu da zajedno blaguju sa svojim prijateljima. Kruh i zahvalnost za plodove zemlje ovaj su tjedan bili prisutni i u pjesmama i u književnosti.

Dani kruha podsjete nas na neprocjenjivo blago kojim unosimo veselje i zajedništvo u naše obitelji, ali i u naše razrede.

Zahvalnost imamo i za jabuku, kraljicu voća, čiji dan također obilježavamo u listopadu.

Učenici 3. razreda tako su izradili pano povodom dana jabuka. Istraživali su životni ciklus jabuke, degustirali su različite vrste jabuka, a i pili su ukusni čaj s jabukama i cimetom te medom kako bi ojačali imunitet za nadolazeće jesenske i zimske dane.

Tekst i slike: Daniela Braut

Svjetski dan pješačenja

U ponedjeljak, 14. listopada šetnjom po Dobrinjštini obilježili smo Svjetski dan pješačenja.

Učenici od petog do osmog razreda sa učiteljima, a pod vodstvom bivšeg djelatnika škole Franje Turčića uputili su se u šetnju šumom. Nije to bila obična šetnja jer smo putem često zastali kako bismo vidjeli i čuli zanimljive podatke. Nedaleko škole nalazi se crkva sv. Vida izgrađena davne 1100. godine na koju su ponosni svi Dobrinjci. Stali smo na kratko pa se uputili dalje stazom koja nas je vodila do slapa Skakavica. Na žalost, slapa nije bilo, ali preskačući potok neki su uskočili u vodu pa osvježenja nije nedostajalo. Nakon fotografiranja krenuli smo dalje. Hodajući uz potok, preskačući mjesta gdje se duboko ukopao u tlo, uživajući u šuštanju lišća pod nogama stigli smo do slapa Vretenica. Velik i lijep slap nikoga nije ostavio ravnodušnim. Nedaleko ovog slapa obišli smo i ostatke starog mlina u koji su nekada ljudi dovozili žito i mljeli ga u brašno. Neki učenici su zaključili da bi bilo sjajno obnoviti ga. Nastavili smo šetnju šumom, promatrali žabe, raspravljali o gljivama, promjenama u prirodi, zamišljali vile i vještice, razgovarali, pjevali i nakon više od tri sata hodanja vratili smo se pred školu.

Umorni, ali zadovoljni dogovorili smo da ćemo svake godine obilježiti ovaj dan prigodnom šetnjom jer naša Dobrinjština nudi pregršt ljepota samo ih treba otkriti.

Zahvaljujemo Franji na odličnom vodstvu te vremenu i trudu koje je uložio u realizaciju naše zamisli!

p.s. učenici nižih razreda pješačit će sljedeći tjedan pa očekujemo njihovo izvješće!

Nikolina Ćuk, učiteljica


WELLNESESS DAN U KOZMETIČKOM SALONU

Učenici 3. razreda, u sklopu izvannastavne aktivnosti Mali istraživači i razrednog projekta „Kad se male ruke slože“ u kojem sudjeluju roditelji učenika, dan su proveli u kozmetičkom salonu mame Olivere Turčić. Za početak su se uživili u uloge mušterija kojima se nanosi pročišćujuća maska za lice, ali i kozmetičarki i kozmetičara koji su maske nanosili. Neki su učenici isprobali izvoditi masažu lica i vakum masažu lica, a drugi su pak uživali u istoj. Nakon što su maske odradile svoje međusobno su si očistili lica i dan nastavili blistavog tena. Najzanimljiviji dio je bila proizvodnja krema za lice protiv bora. Recepturu nećemo odati jer je to tajna mame Olivere, a u čudotvornom učinku krema uživat će asistentica i učiteljica.

Najzanimljiviji i najdraži su nam oni dani kada učimo van učionice i na praktičan način.

Hvala roditeljima koji nam to omogućuju.

Tekst i slike: Daniela Braut